motýlek přehled

3–7 let
  • Přehled třídy

  • Motýlek

    Paní učitelky:
    • Jana Škarabelová
    • Drahomíra Čecháková

    Asistent pedagoga:

    • Alena Fojtíková
  • Jediná věc, která se dá v životě změnit, je budoucnost.
    Jan Mühlfeit

  • ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PLÁN pro školní rok 2020-2021

    Opěrným bodem pro vzdělávání dětí bude Školní vzdělávací program „Klíč k labyrintu světa“.  Již druhým rokem s dětmi hledáme cestu k poznání pomocí klíčů, které otvírají kouzelná dvířka. Tato dvířka nás opět zavedou do různých oblastí, o kterých děti přemýšlejí, na nějž se často ptají nebo které si přejí navštívit či prozkoumat. U dětí se budeme snažit podporovat jejich silné stránky, a tak budovat vlastní sebeúctu, zároveň také úctu k druhým lidem a všemu živému.

    Děti budou povzbuzovány ke

    • spolupráci,
    • kreativitě,
    • chápání souvislostí,
    • zodpovědnosti za vlastní rozhodování,
    • k samostatnému hledání
    • a nalézání řešení.

     

    „Když dělám věci, které mám rád, jsem šťastný.

    Když dělám věci, při kterých jsem šťastný, dělám je dobře.

    Když dělám věci dobře, zažívám vnitřní pocit úspěchu a chápu smysl života.“

     

    Spolu s dětmi se budeme snažit vytvořit bezpečný prostor pro vlastní sebepoznání, zkoumání toho, co má kdo uvnitř, objevování a posilování osobních talentů a silných stránek dětí.

    Děti budou vedeny k tomu, nebát se chybovat a považovat chybu za okamžik, od kterého se děje velký přerod, vnímat chybu jako impuls, že cesta, kterou šly, nebyla správná a je třeba zkoušet cestu jinou. Sebepoznání také zahrnuje orientaci ve vlastních emocích a učení se tyto emoce přiměřeně zvládat.

    Interdisciplinární (mezioborové) pojetí třídního vzdělávacího plánu pak umožní učení prostřednictvím asociací, během kterých si děti mohou získané informace porovnat s vlastními zkušenostmi. Děti budou vedeny ke kladení otázek, třízení a hodnocení získaných informací, k tvorbě vlastního názoru a následně postoje. Témata integrovaných bloků plánu budou vybírána na základě zájmu a potřeb dětí, s ohledem na rozvoj kompetencí podle Rámcového vzdělávacího programu.