-
Přehled třídy
-
Motýlek
Paní učitelky:- Jana Škarabelová
- Silvie Slavíková
Asistent pedagoga:- Petra Bačová
Mailové spojení:
-
„Každému připadají hvězdy jiné. Tomu, kdo cestuje, ukazují cestu. Pro jiného jsou to jen světélka na nebi. Pro vědce je to problém k řešení.“
Antoine de Saint-Exupéry
A stejně tak i kamínky…
-
TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PLÁN pro školní rok 2024-2025
KAMÍNKY NA CESTĚ
S dětma kráčíme po cestě dlážděnou kamínky. Kameny jsou děti země, stejně jako zvířata a lidé. Každý z nich v sobě ukrývá cestu a možná i příběh. Kameny nás mohou vést po široce dlážděné cestě, po oblázky vysypané pěšině, nebo jako valouny nám mohou pomoci přebrodit řeku.
A stejně tak cesta může být rovná, nebo klikatá. Vést nás nahoru nebo z kopce. Může rychle ubíhat, nebo se nečekaně táhnout. Můžeme na ní mít nohy z olova, nebo jít lehce jako pírka. Často to předem nevíme, ale pořád je to CESTA.
A pak je jenom na nás, jestli se cestou budeme rozhlížet a sbírat kamínky podél našich cest. Malé a taky ty velké, oblé a hladké jak skleněné korálky a taky ty ostré a napohmat drsné, barevné i fádně šedé. Každý kamínek je dar, každý má v batůžku své místo.
Pomocí kamínků budeme s dětmi objevovat témata ze života okolo nás, ta, která děti budou aktuálně zajímat. Každý kamínek odhalí nové téma a pomůže k realizaci učebního procesu, který začíná společným sdílením v ranním kruhu, pokračuje vědomým učením v centrech aktivit a dospěje až k reflexi na učební proces jako celek.
Ve všech oblastech budeme podporovat:
- dítě ve vztahu k sobě: zvědomění a posilování silných stránek, budování zdravé sebeúcty a sebevědomí, učení se přemýšlet a vyhodnocovat, schopnost rozhodování, unést nepohodlí, samostatnost
- dítě ve vztahu k okolí: obhajobu vlastních názorů a argumentaci, schopnost dokázat se za sebe postavit, učit se spolupráci a trpělivosti, respektu k druhému
- dítě ve vztahu ke světu: úctu a ohleduplnost ke všemu živému