zvoneček přehled

3–7 let
  • Přehled třídy

  • Zvoneček

    Paní učitelky:
    • Iva Habrnalová
    • Jana Horníčková

    Mailové spojení:

     

  • V letošním školním roce je ve třídě 9 dívek a 15 chlapců.

  • TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PLÁN pro rok 2022-2023

  • Pro letošní školní rok jsme si vybraly jako téma Třídního vzdělávacího plánu

    KLÍČ KE STROMU ŽIVOTA

    Motivací pro naši práci s tématem bude strom, jako symbol života, poznávání, lásky, sounáležitosti. Impulzem ke společnému rannímu setkání v kruhu bude píseň Stromy od Z. Svěráka a J. Uhlíře a veršovaný pozdrav:

    Dobré ráno, dobrý den,

    popřejem si hezký den.

    Zvonečci jsou kamarádi

    máme se tu všichni rádi.

    Strom života klíčem otevřeme

    a na společnou cestu poznávání se vydáme.

    Tento TVP je součástí ŠVP KLÍČ K LABYRINTU SVĚTA.

    Cíl:

    Založit u dětí elementární povědomí o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí. Budeme podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost a odolnost dětí.

    Motivací k celoročnímu poznávání okolního světa bude strom – ve třídě v podobě dekorace, kam budeme postupně umisťovat probraná témata a lípu na naší zahradě, kterou máme možnost pozorovat z oken herny. Po celý rok tak budeme v úzkém kontaktu se skutečným stromem, který nám bude pomáhat s naplňováním záměru.

    Září:               Adaptace dětí na chod třídy, seznámení s kolektivem a s pedagogy, s interiérem i exteriérem mateřské školy, tvoření pravidel třídy, seznámení s centry aktivit.

    Říjen:             Seznámení se stromy (v obecné rovině i s konkrétními druhy stromů na zahradě mš).

    Listopad:       Návštěva Faunaparku – program s názvem Ptačí menu

    Prosinec:       Advent, Vánoce

    Leden:           Když stromy spí (změny v přírodě, počasí)

    Únor:             Karneval

    Březen:          Jarní probuzení

    Duben:           Svátky Jara

    Květen:          Rodinný strom života

    Červen:          Výpravy za přírodou

    Témata budeme rozšiřovat a přizpůsobovat podle aktuálního zájmu dětí, složení třídy a podle potřeb dětí.